dinsdag 1 april 2008

Digitaal fotoalbum

De digitale foto's stapelen zich op en ik wil er graag 'iets mee doen'. Aanvankelijk vond ik dat een klassiek fotoalbum nog steeds het leukste is. Foto's laten afprinten en zelf samenstellen en plakken in een dik album. Van Nora heb ik een selectie foto's tot haar 12 maanden besteld en ik heb ook al een tijdje een 'écht' fotoalbum in de kast liggen. Klaar om beplakt te worden met fotootjes.
Maar ik ben van gedacht veranderd en nu denk ik dat een online samengesteld fotoboek aan de hand van digitale foto's veel makkelijker, sneller en misschien ook wel even leuk is. Want de foto's selecteren, bestellen, zelf inkleven enz enz... is misschien toch een beetje te omslachtig en tijdrovend, zeker als er misschien een evenwaardig (of misschien zelfs beter?) alternatief bestaat.

Dus ben ik nu van plan de foto's van Nora tot en met 1 jaar nog op de klassieke manier in te plakken in een fotoalbum. Voor de foto's van Nora vanaf 1 jaar en de foto's van Marie zou ik een digitaal fotoboek/fotoalbum willen samenstellen en bestellen.

Ik merk dat er reeds een groot aanbod is van digitale fotoalbums online en ik zie door het bos de bomen niet meer.
Tot nu toe heb ik steeds gebruik gemaakt van extrafilm.be om foto's te laten afprinten. Zij hebben ook de mogelijkheid om een fotoalbum samen te stellen, ben er al even mee aan het spelen geweest, maar ik ben totaal niet overtuigd. Te weinig mogelijkheden en te weinig vrijheid om de foto's te schikken zoals ik wil. Op het eerste zicht toch.
Wat ik zoek is: een album waarbij je meer dan één foto per pagina kan plaatsen, waarbij je kan variëren in formaat van foto's, waar je iets kan bijschrijven én dat er ook nog wat mooi en leuk uitziet...

Dus vandaar mijn oproepje naar jullie, trouwe lezers en lezeressen!

Welke goeie en slechte ervaringen hebben jullie met online digitale fotoalbums? Van welke websites zijn jullie (on)tevreden? Alle tips zijn welkom!

Alvast nen dikke merci :)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Moh, we zitten (opnieuw) met hetzelfde idee :)

Wij hebben slechts afgedrukte foto's van de eerste maand, stel je voor :/

Ik ga een album samenstellen via foto.com denk ik, reeds heel wat mensen die ik ken hebben daarbij iets laten maken en/of ontwikkelen en dat valt meestal toch heel deftig uit.

maaike zei

ik zou het niet weten!
ik ben dat aan het uitstellen tot er mij zowaar iemand de pap in de mond geeft en zegt welke goede fotoboeken zijn haha...
dacht dat hema wel tamelijk goede resultaten had (maar van de bewerkingen en zo geen idee natuurlijk)
ben benieuwd...

Anoniem zei

Ik sta hier ook hopeloos achter met foto's afmaken.

'k Ben al wel aan een inhaalmanoeuvre begonnen. Deze keer met fotoboeken bestellen, want ze inplakken dat vraagt GI-GAN-TISCH veel tijd...

We hebben er ondertusssen al een paar formaten. Harde kaft, zachte kaft...
Echt leuk!
http://www.blurb.com

Bij wijze van voorbeeld; ons Fien haar verjaardagsboekje ziet er zo uit (in lagere resolutie)

Anoniem zei

@ Katrien: bedankt voor de tip zeg!
Die website kende ik nog niet. 't Boekje ziet er alleszins heel geslaagd uit, leuke herinnering voor later.

Tamara zei

Merci voor de tip, Katrien! Het fotoboek van Fien ziet er alleszins heel leuk uit, maar dat zal grotendeels ook aan haarzelf liggen natuurlijk ;)
Ik ga de blurb-site alleszins eens inspecteren als ik wat tijd heb.

Ben ondertussen ook al eens gaan piepen op je blog en ik kom zeker regelmatig nog eens piepen. Je hebt prachtige kindjes met even prachtige namen :)
Je bent bij deze ook opgenomen in mijn blogroll.

Anoniem zei

hallo spector.be is ook een goede site. Ik heb daar al verschillende boekjes laten maken. Je hebt er verschillende formaten en soorten kaftjes enz...
groetjes

Anoniem zei

Ik heb inmiddels diverse fotoboeken gemaakt met de software van Aldi. De kwaliteit is absoluut prima en je bent vrij in het samenstellen van de pagina lay-out, formaat foto's, gebruik kaders, eigen foto's als achtergron of gewoon paginagroot afdrukken. Inmiddels begint onze achterstand aardig minder te worden. Per album van 98 pagina's kan ik ongeveer een half jaar kwijt (circa 400 - 450 foto's).
Succes.

Anoniem zei

via zita http://www.zita.be/wedstrijden/extrafilm/ kan je
snel wat codes bekomen voor
40 gratiz foto's
fotoalbum cheers
fotoalbum enjoy
dit alles tegen verzend kosten (2.54 euro)
dus maak even wat e)mail adressen aan en spelen maar
de codes orden naar het emailadres gestuurd , maar zijn wel bruikbaar
voor andere acounts

ik heb reeds decodes
T43bv7h en
T4bf442 als codes ontvangen voor
40 foto's gratiz alle voor 2.54 he

Anoniem zei

chrs5wzq
chy(n of w)v8y
en8xz64y

enkele codes voor de cheers (2 eerste) en de enjoy album bij extrafilm
wel nog steeds 2.54 verzend kosten