woensdag 19 september 2007

19 september

19 september 2006: D-day. 'Freggel's' uitgerekende datum om geboren te worden. De dag waar we 9 maanden naar uitkeken. De datum zal nog lang in ons geheugen gegrift staan. Uiteindelijk liet onze pruts ons nog 6 (heel erg) lange dagen wachten voor ze het welletjes vond in mama's buik. Zo is ze nét ontsnapt aan het sterrenbeeld van 'maagd' trouwens ;) Het zal wel in de sterren geschreven staan zeker?

19 september 2007: 4 maanden zwanger. Vandaag ook toevallig een afspraak gepland bij de gynaecologe én de dag waarop we weten of Nora een broertje of een zusje krijgt!
Maar dat is voorlopig nog enkel 'for us to know (and for you to find out?)' :) Gokjes wagen mag altijd natuurlijk, ik ben benieuwd naar jullie voorspellingen!

De echo was verder picobello. 2 mooie hersenhelften (fjew!), mooi kloppend hartje, maagje, mooie ruggengraat, handjes, voetjes, knietjes en érg beweeglijk volgens de gynaecologe. Ik vond vooral dat smurf er wat alienachtig uitzag maar evengoed was het weer zalig en wonderlijk en prachtig om dat kleine wezentje dat aan het 'parasiteren' is in m'n buik weer eens te kunnen zien.

Sinds deze week denk ik soms dat ik smurf voel trappelen trouwens. Af en toe en heel plots voel ik een soort gefladder/gekriebel laag in m'n buik. Maar voor ik het besef, is het al voorbij. Dat 'first contact' gevoel blijft wel even prachtig. Binnenkort ook een buik die meebeweegt als smurf erop los trappelt, can 't wait! De (bijna) gekneusde ribben en samengeperste maag nemen we er wel weer graag bij :)

Jammer genoeg hebben we opnieuw geen uitprintjes gekregen (wel een video-opname) van onze smurf. Ook geen live-metingen. Volgens internet zou smurfie echter ongeveer 20 cm klein zijn en 180 grammetjes licht. Dat is iets kleiner dan een Barbie(of Ken)pop...

Dinsdag 30 oktober volgende echo. Nog 6 (lange) weken wachten!

P.S. De buikfotootjes zullen voor morgen zijn.

Geen opmerkingen: