donderdag 1 november 2007

Nieuws uit Aspelare

Eventjes een teken van leven van bij meter Kris (*).

Het verhuisweekend was druk, hectisch en vooral erg 'stressy'. Heb meer dan een keer met de handen in het haar gezeten, me afvragend waar ik al dat gerief moet steken en waarmee ik moet beginnen. Door slaaptekort en erg drukke weken zowel thuis als op het werk kan een mens al eens moeilijker relativeren.

Onze eerst overnachting was niet, zoals gepland, zaterdagnacht. De verhuis zelf duurde te lang (langer dan verwacht)en geen tijd/goesting/licht meer om de slaapkamer te installeren. Zondag hebben we goed kunnen doorwerken en was ons stekje wel al wat bewoonbaar. De eerste nacht heeft Jurgen geslapen als een roosje, terwijl ik lang wakker lag en vaak wakker werd. Het is eens wat anders, meestal val ik als een blok in slaap en ligt Jurgen wakker.
Ondertussen slaap ik wel al wat beter, nog niet zo goed, diep en rustig als in Gent maar dat komt wel.

De eerste nachten van Nora waren ook eerder turbulent. Inslapen is geen probleem. Maar de eerste nacht werd ze een aantal keer wakker 's nachts en was tutje geven niet voldoende. Bovendien was ze wakker om 5u30 en niet meer in slaap te krijgen en das vroeg *geeuw*. Volgende nacht weer wakker om 5u30 maar toen zijn we hard geweest en hebben haar telkens eventjes gesust met tutje, muziekje en streeltje over hoofdje met het nodige protest maar ze heeft dan toch met tussenpozes geslapen tot 7u! Nacht erna was weer ietsje beter.
Maar deze nacht was het terug naar af. Om 23u30 wakker en groot protest, niets hielp. Enkel een klein flesje melk leek een béétje te helpen. Maar het werd toch een helse nacht: hysterisch wenen, troosten met tutje, muziekje, streeltje over hoofd, 3 minuutjes verder wenen, slapen en na anderhalf uur opnieuw van hetzelfde. En dit tot 7u 's morgens, olé :)

Ze kwijlt ook énorm (de slabbetjes werden weer volop bovengehaald), bijt op alles en eet ietsje minder. Dus het is niet ver te zoeken: ze krijgt tandjes. Deze middag ook bovenaan aan beide zijden (ocharme) al iets hards en wits gevoeld. Weer een verandering erbij! :)

Nu het al wat geinstalleerd is, genieten we volop van ons huisje. De open keuken is za-lig, vergeleken met de keuken op de benedenverdieping in Gent. De vaatwasmachine is een feest. Ik was zo blij als een klein kind, toen ik de eerste keer de vers automatisch afgewassen keukenspullen mocht wegzetten! (sorry Isabel ;). Tijdens het ontbijt met ons drietjes uitkijken op een groen landschap is 100% genieten. En ook de inloop-regen-douche is za-lig. Enz enz :)

Dinsdag was het ook smurf-controle. Het was al 6 weken geleden maar door alle drukte leek het niet zo lang te zijn.
En ook smurf stelt het goed! Alles erop en eraan. En wij hebben een bevestiging van het geslacht gezien :)
Hij/zij had wel niet veel zin om zich te laten 'fotograferen' want hij/zij zat met het gezichtje beneden en naar mijn rug gericht. Enkel de poep konden we goed zien :p
Alweer geen fotootjes dus! Wat ik wel kan melden is dat smurf 476 gram weegt en zo'n 27cm lang is!

Tot zover de update, Nora laat al zeurende weten dat het genoeg geweest is!

(*) Vreselijk, afgrijselijk nieuws: we zullen maar eind november internet hebben in ons huisje! :o En dit door de ondeskundigheid, laksheid en stupiditeit van Telenet, hoera!

P.S. Er worden zo snel mogelijk fotootjes getrokken en online gezet.

Groetjes van Nora en co!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Okee, ik zie er dus op dit eigenste moment zo groen uit als de lay-out van uwen blog, vre-se-lijk jaloers op vaatwas en inloopdouche en open keuken ;) Maar het is jullie uiteraard van harte gegund :p Nu nog wat betere nachten, zodat jullie er echt van kunnen genieten!

Anoniem zei

De mensjes uit Berendrecht wensen jullie alledrie een paar deugddoende nachtjes achter mekaar! Ik lig al twee weken naast een enorme snurker (nee, niet van man gewisseld, meneer is ineens beginnen snurken) en dat zijn ook behoorlijk onderbroken en korte nachtjes :c(