donderdag 23 augustus 2007

Nieuws uit Smurfenland

Laten we het eens over dat minimensje in m'n buik hebben, onze kleine smurf! Door alle belevenissen van Nora'tje, zou ik bijna vergeten dat deze blog ook rond smurf draait.
Eerlijk gezegd zou ik 'in het echte leven' ook bijna vergeten dat ik zwanger ben (bijna eh!). Ik heb namelijk zo goed als geen zwangerschapskwaaltjes (hoera hoera!). Net zoals bij Nora, ben ik ook deze keer helemaal niet misselijk geweest. Onze kindjes zijn al flink en voorbeeldig van in de buik *ahum ahum*.

Enige waar ik de eerste weken wel last van had, was de typische vermoeidheid. En die vermoeidheid is nu natuurlijk iétsje lastiger dan vorige keer met een rondkruipende baby in huis waarvan je soms zou denken dat ze duracell-batterijen in haar lijfje zitten heeft. Gelukkig doet ons patatje nog 2 a 3 dutjes per dag en kon ik dan lekker meeslapen, zalig.

Ik herinner me nog dat ik een jaar geleden, hoogzwanger en in verlof, bijna niets anders deed dan een ganse dag in mijn luie zetel liggen met tegelijkertijd laptop en tv aan (erg!), slapen wanneer ik wou en zolang ik wou (oh wat is DAT lang geleden). Van zoveel luieren word je gewoon nog meer moe (of moe-der! ;).
Behalve die ene laatste week, na de uitgerekende datum... In die week heb ik zoveel kilometers gewandeld, zo frequent gekuist, zoveel trappen gelopen, zoveel ananas gegeten als nooit tevoren! We hebben onder andere veel langer dan nodig rondgeslenterd op de Babybeurs, in de hoop op een goed verhaal: "Moeder koopt kindje op Babybeurs" :))

Enfin, voor de rest merk ik momenteel nauwelijks dat ik zwanger ben. Ideaal natuurlijk! Enkel bij matige fysieke inspanningen merk ik dat ik sneller kort van adem ben, wat uiteraard een fantastisch excuus is om manlief het zware werk te laten doen, hihi.

Waar echter niet naast te kijken valt, is m'n buik. Ja, ik had al gehoord dat die buik sneller en harder groeit bij een tweede en zeker als ze redelijk kort na elkaar komen. Maar zo snel??! Reeds bij 6 a 7 weken zwangerschap, had ik al een zwangerbuikje. Erg vind ik het niet hoor, ik vind het leuk om te pronken met ons klein nieuw wondertje en ben er ongelofelijk trots op.

Ik ben nu 3 maanden zwanger en ik heb eerlijk waar een zwangerbuikje vergelijkbaar met toen ik 5 (!) maanden zwanger was van Nora.

Enkele foto's als bewijs!

Deze foto's zijn van paar dagen geleden: 12w 3d zwanger:
















(Tja, poseren is nu eenmaal niet mijn sterkste kant :s)





En hier zat Nora/freggel in m'n buik: 23w 3d zwanger (11 weken verder dus):














En néén, het zijn er geen twee :)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, dat is gewoon ongelooflijk! Maar je ziet er weer (letterlijk en figuurlijk) stralend zwanger uit! 'k Zou bijna durven zeggen dat ik een ietsiepietsie jaloers ben ;)

Tamara zei

Ik ben zeker dat jullie KleinKonijn een broertje of zusje ook wel absoluut ziet zitten hoor :)

Anoniem zei

niets mooiers dan een zwangere madam!!!
maar zelf vond ik er niets aan aan dat hele zwangere gedoe. het enige dat ik wel leuk vond, was de baby achteraf :-)
nog veel succes met je zwangerschap, je meisje,... en je blog!

Anoniem zei

Jaja, absoluut zeker van! En de papa ook! Maar de mama nog niet ;p Eerst een huis, deftig verhuizen en liefst een eerste kindje die bijna of volledig naar school gaat :)

Anoniem zei

je zegt:poseren is niets voor mij.toch ben je een mooie, lieve dochter en een fantastische moeder en vrouw!Nora wordt bijna een jaar en de dag van je bevalling is bijna zoals gisteren.