zondag 30 december 2007

29

Jaja, mijn laatste jaar als twintiger is vrijdag 28 december ingegaan! Volgend jaar 30, hmmm. Toch nog volop genieten van dit jaar als late twintiger.

Mijn liefhebbende echtgenoot was al een tijdje zijn hoofd aan het breken om een geschikt kadootje te vinden. En aangezien ik momenteel vooral ons huisje wil aankleden en inrichten, stapje per stapje, stelde ik voor om een uitstapje te maken naar Ikea. En 's avonds met twee filmpje gaan kijken. Het superleuke toeval wou dat we met kerstavond van mijn broer en schoonzus 4 gratis filmticketjes hebben gekregen inclusief babysit-bonnen. Ideaal!

Ikea-uitstapje verliep vrij vlot. Gelukkig was meter Kris mee om onze patat te entertainen indien nodig (merci merci!) zodat Jurgen en ik relatief op ons gemak konden rondkijken en - vooral - spulletjes konden kiezen en kopen. Nora had enkel last van frequente hevige woedebuien elke keer ze onze route moest volgen i.p.v. haar eigen ongetwijfeld interessantere wandelroute doorheen de Ikea.
's Middags wouden we iets eten in het restaurant van Ikea, maar dat zag Nora al helemaal niet zitten. Ze wou liever constant en overal rondlopen en dingen ontdekken i.p.v. braaf en stilletjes in een stoeltje te zitten. Snel snel eten dus, niet dat we er anders veel van genoten zouden hebben: mijn eten was lauw, niet warm en ook niet echt superlekker. Nu ja :)
Al bij al was Nora superflink en heeft ze haar oogjes uitgekeken! Ze waren wel heel snel toe ook eens we terug in de auto zaten.


We hebben haar speelhoekje wat uitgebreid met een Ikea kindertafeltje en -stoeltjes. De stoeltjes leken nog wat hoog maar na paar keer oefenen - en jammer genoeg ook na paar keer steil achterover op haar hoofdje te vallen (op de puzzelmat, niet op de tegels, gelukkig) - kan ze al heel behendig zelf op haar stoeltje kruipen! Uiteraard is het op- en afkruipen veel leuker dan er effectief een tijdje te blijven zitten...



En voor ons was het ook plezant! Veel rondgekeken en inspiratie opgedaan en veel leuke spulletjes gekocht/gekregen (danku danku danku!)
Waar ik vooral naar uitkeek: een nieuwe zetelovertrek (ik was het vorig paars kleurtje meer dan beu) - in afwachting van een echte sjieke salon, ooit - én de superkewle seventies stoel!





































Uitstapje naar de cinema was ook heel gezellig. En de film "The Golden Compass" een aanrader!

P.S. Isabel, merci voor de boekentip! Ben er volop in aan het lezen (én aan het bijleren). Als je goed kijkt, kan je het boek 'Peuterjaren' zien blinken op/onder de salontafel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Woehoe, leuke aankopen :) Ja, 't boek is wel nuttig, vandaag ook nog zwaar ingebladerd en gelezen bij de zoveelste mega-gilbui van de dag *zucht*

Tamara zei

Ik word hier soms ook zot van haar woedebuien. Buiten proportie enorm boos en hysterisch worden, luid wenen /krijsen en om zich heen slaan. En vaak om helemaal niets (in onze ogen althans).
En aangezien ze nog niet eens 2 zijn zal het nog enkel verergeren wslk, yippie!