zondag 2 december 2007

Schone schoentjes

Nora is nog te klein om een schoentje te zetten, dus zorgt de Sint maar zelf voor schoentjes - dikke merci, meter Kris!!

Zaterdagnamiddag in Ninove city op zoek naar Nora's eerste echte schoentjes. Van een collega had ik gelukkig een winkeltip gekregen. Want ook al ben ik een 'echte' Ninovieter en heb ik gans mijn jeugd in Ninove gewoond, kinderschoenenwinkels wist ik absoluut niet zijn.
Rond 16u winkeltje Zazou binnengestapt en om 16u20 waren we reeds buiten. Met schoentjes! De vriendelijke mevrouw had nog 3 modellekes in maatje 19. Een lichtroze paar (bah), een rood paar (was ook niet mooi) en een bruin paar schoenen, met bloemetjes en "glittergoud". Ik was meteen verkocht :) En de meter ook.
Ze pasten perfect en Nora deed meteen ook een demonstratie mét de nieuwe schoentjes hoe flink ze ondertussen al kan stappen.

Dit zijn ze:



Het is trouwens ongelofelijk hoe snel ze evolueert in het stappen. Begin deze week was het nog onzeker, maar stabiel stappen. Geen té lange afstanden en als ze kon, zocht ze nog steun of kroop ze.
Sinds donderdag is het eigenlijk vrij plots omgeslaan. Nu wil ze zelf stappen, als ze enigszins kan. Ze heeft er ook duidelijk plezier in (zeker als mama, papa, meter,.. a
ls onnozele kippen staan te klappen en juichen). En ze kan zelfs vlotjes bochtjes nemen of 180° draaien.
En 't blijft superschattig om haar te zien stappen. Beentjes nog wijd open en waggelen maar.

Ze kan zelfs stappen én handjesdraaien!


Geen opmerkingen: