dinsdag 25 december 2007

Eerste stokje

De Familie Konijn (en dan vooral Konijn Isabel) gooide me vorige week een 'stokje' toe. Het fenomeen was me onbekend, maar blijkbaar is het een soort blogketting waarbij je ervaringen en gebeurtenissen van het voorbije jaar kan uiten.

Here it comes!

3 bands en/of artiesten die je dit jaar hebt leren kennen

Dat begint al goed. Vroeger luisterde ik frequent naar cd's en was ik min of meer op de hoogte van nieuwe muziekgroepjes. Maar die tijd is gedaan. Een cd zet ik nog zelden op (en zeker al geen nieuwe cd) en van de nieuwe muziektrends ben ik al zeker niet op de hoogte.In de auto en thuis staat de radio quasi altijd op Studio Brussel afgestemd. Dat is al ja-ren zo. Al sinds ik in het middelbaar zat. En vaste gewoontes zijn soms heel moeilijk uit te roeien!Maar bon, wat heb ik dit jaar voor nieuws leren kennen? Geen idee, noppes, nada. Ik luister wel graag naar muziek en ik wiebel/zing graag mee met (meestal reeds bekende) liedjes, maar ik kan geen nieuwe artiest of band bedenken die me dit jaar is bijgebleven.
Wat ik wél opnieuw heb leren kennen zijn oude kinderliedjes! Zoals daar zijn: Op Een Grote Paddestoel, Klap Eens In De Handjes, Handjes Draaien,...

3 dingen die je hebt meegemaakt, gehoord,… en die je altijd zullen bijblijven.

  • Heel recent: m'n beste vriendin die momenteel een erg moeilijke, onzekere periode doormaakt en die heel plots door omstandigheden jammer genoeg moét stilstaan bij het feit dat ze haar twee piepkleine zoontjes heel heel misschien niet zal kunnen zien opgroeien. Alles hangt af van wat er donderdagmiddag staat te gebeuren. Er worden hier volop kaarsjes gebrand. Het zou niet mogen dat een jonge vrouw, een jonge moeder op zo'n manier geconfronteerd wordt met de wreedheid van het leven.
    Het doet ons wel ongelofelijk relativeren.
  • De eerste dag en nacht in ons nieuwe huis. Het begin van een nieuw hoofdstuk in ons leven. Ons maagdelijk huisje dat sinds 28 oktober door ons gezinnetje bewoond wordt en waarin gedurende vele jaren zowel vreugdevolle, trieste, blije, spectaculaire en alledaagse dingen zullen plaatsvinden.
  • Alle 'eerste keren' van onze kleine muis Nora.
  • Een verticaal streepje in een klein venstertje dat ons liet weten dat we volgend jaar een tweede wondertje mogen verwachten

3 vreselijke blunders die je sinds dit jaar op je naam hebt staan

Goh nog zo'n moeilijke. Niet dat ik nooit blunders maak, ik vergeet ze alleen nogal snel ;)
Na lang nadenken:

  • Een erg zielige (vooral voor Nora) blunder: in een brasserie Nora in de kinderstoel zetten, kinderstoel dichter bij de tafel schuiven, niet in de gaten hebben waar Nora haar vingertjes zich bevinden en het dutske haar vingertjes 'pletten' tussen stoel en tafel.En dit tot 3 (drie!) keer toe in enkele weken tijd *schaam*
  • Suiker in plaats van zout bij de pasta gieten...
  • Vul zelf maar aan, ik weet niets meer :p

3 dingen die je héél stiekem ongelofelijk trots maakten

  • Onze dochter. Trots op alles wat ze kan, doet, leert, meemaakt,... Het plots beseffen en er bewust bij stilstaan dat dat kleine opgroeiende wezentje een creatie is van ons twee, een (perfecte :p) genencombinatie van Jurgen en mezelf, het blijft iets wonderlijks. Voor ons is ze de beste!
  • Mijn ventje. Trots op wie hij is en wat hij voor me betekent. En trots omdat hij een superpapa is.
  • Mijn trouwe bloglezer(es)s(en)! :p

Aangezien ik geen "irl" familie, vrienden, kennissen heb die bloggen - en die zelf nog geen stokje naar m'n hoofd gesmeten hebben - , werp ik dit stokje naar enkele 'blogkennissen' Annouk, Inge en Jennifer! Veel plezier :)

1 opmerking:

Anoniem zei

Happy B-day Tamara! Geniet van je speciale dag én van je uitstap naar Ikeaaaa! :)