maandag 17 december 2007

Bad hair day

Het is al een tijdje dat ik niet goed weet wat ik met Nora haar haar moet aanvangen. Het krult, vooral achteraan en opzij en ze heeft een ondertussen al vrij lange frou-frou. En het is vooral de frou-frou die het mij (en haar) moeilijk maakt.
Ze heeft nog fijn haar waardoor een speldje al snel uit haar haar glijdt en anders trekt ze het er zelf wel uit. In de creche zijn ze trouwens geen fan van speldjes wegens gevaarlijk voor kleine rondkruipende/rollende baby's die speldje in mondje kunnen steken.
Een haarband glijdt er ook direct uit of trekt ze zelf uit.

Misschien moet ik enkel haar frou-frou toch eens laten bijknippen zodat hij kort genoeg is en niet voor haar ogen komt? De krulletjes opzij en achteraan zijn volgens mij nog niet lang genoeg om kortgewiekt te worden.

Wat denken jullie?

Zo liep ze er vandaag bij... En hoewel de slordige, nochalante kapsels 'in' zijn, vind ik het echt geen zicht:

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm moeilijk :) Ik heb Reneetjes haar nu reeds tweemaal laten knippen, vooral voor die froufrou ook, maar voor je het weet is de rest ook wat korter. En hoe pittig ik zo een fris (keurig?) kapseltje vind, vind ik zo een wild kopje ook echt wel iets hebben. Nu staat het hen nog hé, eens ze naar de kleuterklas gaan, zullen ze er misschien al wat deftiger moeten uitzien, dus ik denk er wreed aan om alles hierwat te laten groeien opnieuw. Misschien efkes doorbijten tot alles in een staartje (of meerdere staartjes) kan?

Anoniem zei

Papa is het eens met Isa! :)
(en mag wschlijk het weekend buiten slapen?)

Anoniem zei

Ha! Zeer herkenbaar.
Wij hebben Ärlis haar frou altijd redelijk kort gehouden, tot ze naar school is beginnen gaan en - dachten wij - oud en wijs genoeg zou zijn om te beslissen wat ze wilde doen met haar haar. Zei ze: "ik wil stekels". Nah, niks van, geen stekels, geen gel, krullen zal ze hebben :c)
Als je gaat wachten tot de frou lang genoeg is om achter de oren te steken, neem dan je tijd, want die krullen moeten wel verrek lang zijn voor ze blijven steken.
Hoe doen wij het? Geen schuiverkes, wel van die haarklemmetjes (principe van de wasknijper, met tandjes), klik-speldjes (euh, van die buigzame die je dus afhankelijk van de richting waarin je ze buigt open en dicht doet), een haarband (ok als ze die zelf terug aandoet is ze soms precies een piraat, maar it works), de frou vlechten (een succesnummer, blijft bijna een volledige dag goed - wel van die badstoffen elastiekjes gebruiken), een bandana en dat is het zowat denk ik. Allez, succes er mee!

Anoniem zei

Amai, we zijn allemaal tesamen aan het kappertje spelen :c)

Tamara zei

De beslissing is gevallen, papa moet niet buiten slapen: er worden (nog) geen haartjes geknipt!

Inderdaad even doorbijten tot het lang genoeg is voor een staartje of achter de oorkes...

Merci voor jullie brainstormsessie :)