vrijdag 21 maart 2008

20 april 2009

Dat is Nora haar toekomstige eerste schooldag!

Ik ben haar vandaag gaan inschrijven. Yep, we zijn er heel vroeg bij! Maar waarom ook niet? Als we toch al zeker zijn naar welke school we ze gaan sturen...
We hebben gekozen voor het dorpsschooltje, op 500 meter van ons huis: handig. Paar maanden geleden hebben we van de vriendelijke meneer de directeur een uitgebreide rondleiding gehad, we hebben hopen vragen gesteld en we zijn vooral gerustgesteld. Hun visie, hun manier van werken, de betrokkenheid van en de communicatie met de ouders,... We zagen het allemaal wel zitten.
Ruime kleuterklasjes met veel lichtinval die recent vernieuwd zijn (het hele schoolgebouw trouwens). En vooral: ze doen hun uiterste best om de kleuterklasjes (en ook de hogere klassen) zo klein mogelijk te houden. Dus geen monsterklasjes van meer dan 30 kleuters, dat was mijn grootste vrees bij de zoektocht naar een school.

Volgend jaar in april zal ze starten in het 'instapklasje', de 2,5 jarigen. Daar blijft ze tot februari 2010, dan zal ze samen met alle kleuters geboren in 2006 overstappen naar de eerste kleuterklas, de 3 jarigen.

Eigenlijk kijk ik er wel naar uit, onze patat naar school. Ik denk wel dat ze het er superleuk zal vinden. Allez, dat hoop ik toch.
Hoewel ik op het moment zelf wel zal vinden dat het veel te snel gaat :)

Spannend!

Geen opmerkingen: