vrijdag 21 maart 2008

Cijfertjes

Afgelopen dinsdag hadden we bezoek van de verpleegkundige van Kind en Gezin. Ze kwam vooral om Marie te wegen en de Algo-gehoortest af te nemen.

Ik was wel benieuwd hoeveel onze kleine muis intussen woog, hoewel ik wel al een vermoeden had dat ze zeker niet te weinig bijgekomen was. En mijn vermoeden werd meer dan bevestigd.
Toen ze het ziekenhuis verliet, woog ze 3970gr en dinsdag woog ze... 4660gr!
Bijna 700 gr bijgekomen in 12 dagen. Ons vreetzakske :)

Bij Nora was het net zo: haar gewicht steeg exponentieel. Vooral tussen haar 3 en 10 maanden was Nora echt een dikkerdje. Het babyvet is er nu gelukkig wat uitgegroeid, hoewel ze nog steeds een behoorlijk dikke 'pens' heeft en bolle kaakskes.
Het zal bij Marie blijkbaar van hetzelfde zijn. Blijkbaar zit er slagroom in mijn melk ;)

Voor de Algotest is ze trouwens ook geslaagd. We hadden wel al een sterk vermoeden dat er met haar gehoor niets mis is, maar het is toch een geruststelling.

Tot slot nog enkele fotootjes van Marie waarbij ze haar blauwgrijze kijkers eindelijk eens showt. Ik vind dat ze hoe langer hoe minder op Nora lijkt. Bij een bepaalde lichtinval op haar haartjes, heeft ze zelfs een rosse schijn in haar haren. Eentje die op de papa lijkt en eentje die op de mama lijkt? :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar jongens toch! Ze is gewoon OM OP TE ETEN!!! Dat truike heb ik hier ook nog bewaard, voor een volgende, ooit :)

Ze heeft echt al een felle blik hé en die frons, van wie heeft ze die? :)

Anoniem zei

Bij vrienden van ons is dat idd zo. Den eerste (een jongen) is helemaal de papa, alleen heeft die de kleur haar van z'n mama. Nummer twee, 't meisje, is helemaal de mama, maar wel met de haarkleur van de papa :c)