maandag 17 maart 2008

Het eerste gezinsuitstapje

Zaterdagnamiddag zijn we naar Gent getrokken met ons 4tjes. Het weer was alvast super! Na Nora haar dutje, rond 15u, zijn we vertrokken. Ons programma zag er als volgt uit: eerst bij fotografe Dominique de geboortefoto's gaan oppikken, dan eens binnenspringen in de Club en de Fnac en erna of ergens tussenin ergens in een brasserie iets drinken (en Marie laten drinken).

Nora haar vieruurtje hebben we in de auto gegeven: tijdsbesparend en een extra afleiding om de lange autorit wat draaglijk te maken. Rond 16u waren we in Gent, aan de St Michiels parking, maar we waren duidelijk niet de enige die eventjes wouden gaan winkelen in Gent! Er waren nog 2 vrije plaatsen (de parkeerborden op weg naar St Michiels parking gaven nochtans aan dat er meer dan 100 plaatsen vrij waren tot we plots aan de parking zelf waren: toen waren er plots nog maar 2 plaatsjes. Vreemd!). Gelukkig waren er om dat uur ook veel mensen die vertrokken en hadden we relatief snel een plaatsje gevonden.
We waren ervoor ook de nieuwe buggy voor Nora gaan ophalen in Dreambaby (merci opa Hans!): de Quinny Zapp, limoengroen. Bij het opstellen van de geboortelijst had Jurgen de buggy wel eens open en dicht gedaan in de winkel, maar toch moesten we eventjes de handleiding bestuderen eer we dat ding deftig openkregen. Maar het is wel heel makkelijk en eenvoudig, eens je het weet. Een heel compacte buggy ook.
Nora dus voor het eerst in haar nieuwe buggy en Marie in de maxi-cosi op het onderstel van de 'oude' buggy. En wijle weg!

Ons eerste adres was Dominique... die jammer genoeg niet thuis was. Grrr! Maar ze zou wel rond 18u terug zijn. Dan maar naar de Club waar ik niet gevonden heb waar ik op zoek naar ben: een dagboekje voor Marie's eerste levensjaar. Voor Nora had ik een leuk exemplaar gevonden maar ik weet begot niet meer waar ik dat gekocht heb. De zoektocht duurt dus voort.
Ondertussen werd Marie wat hongerig en zijn we naar het 'Vleeshuis' op de Groentenmarkt getrokken. Beetje een speciale lokatie (ze hebben vooral streekprodukten, gericht naar toeristen), niet direct supergezellig, maar wel speciaal én bijna altijd voldoende zitplaats. Vooral dat laatste is erg handig op een zaterdagnamiddag. En het leek me een perfecte plaats om Marie borstvoeding te geven: niet te druk en niet teveel 'opeengestampt' (zoals in de meeste Gentse brasseries). En het was ook een perfecte plaats, op voorwaarde dat ik me niet teveel stoorde aan de verschillende groepjes toeristen die ons tafeltje passeerden. Zeker toen Jurgen op verkenning was met Nora (rustig in haar buggy zitten, is uiteraard een illusie) en ik er alleen zat en de - zowel subtiele als iets minder subtiele - blikken van de toeristen vaak op mij gericht waren, voelde ik me soms eventjes een deel van de toeristische attractie. Niet dat ik het heel erg vond, ik ben ondertussen alweer een beetje getraind om vrij discreet de borst te geven, dus ze doen en denken maar. Ik ga er trouwens van uit dat de meeste reacties eerder positief zijn dan negatief.

De bedoeling was om in het Vleeshuis te blijven tot iets voor 18u en dan opnieuw naar de fotografe te trekken - de Fnac hadden we ondertussen ook al van het lijstje geschrapt wegens onvoldoende tijd. Maar om 17u45 krijgen we een smsje van Dominique dat ze pas om 19u terug zou zijn. En zo lang konden we echt niet meer blijven. Pech. Geen foto's vandaag.

Rond 18u waren we dus opnieuw op weg naar de auto, maar niet voor we nog genoten van een lekkere warme wafel uit het vuistje.

Een geslaagde - korte - namiddag dus. Weinig tot niets kunnen doen van ons lijstje (geen foto's, geen dagboekje, geen Fnac bezoek) maar het was wel fijn om met ons 4tjes op stap te zijn en te genieten van onze meisjes en van elkaar. De 'truuk' is wel om niet te gehaast te zijn, zeker als je met twee buggy's op stap bent doorheen een massa volk: 'just go with the flow'.

4 opmerkingen:

inge zei

Zalige buggy he! Ik heb mijne al ruim 3 jaar. Zelfs mijn oudste van 5 kan er nog in!

Anoniem zei

Hoi,

Ik had eerder al gemerkt op een vorige foto dat je een soms een draagdoek gebruikt voor Marie, maar nu zie ik precies ook een -Lodger Shelter in de maxi-cosi.
Mag ik vragen van welke je het meest tevreden bent? Ik heb al een dochtertje van 2, en het zou zijn om het tweede ukkie in te vervoeren, maar ik heb met geen een van deze twee enige ervaring...
Alvast bedankt!

saarrah zei

Ale Inge ,en ik heb u nog nooit met dat buggieke gezien .

Tamara zei

@inge: ben blij dat je zegt dat ze er lang kunnen inzitten. ik had namelijk eventjes schrik dat de buggy snel te klein zou zijn, maar dat valt blijkbaar dus best mee. des te beter want voor de rest is hij idd heel handig!

@anoniem: die lodger in de maxi-cosi kan je idd ook gebruiken als draagdoek, alleen heb ik dit nog niet gedaan. we gebruiken hem enkel om in de maxi-cosi te leggen. het is ook iets dat we kunnen lenen van een vriendin, vroeger gebruikten we gewoon de voetenzak van maxi-cosi. Om Marie (en vroeger Nora) te dragen, gebruik ik nu steeds de tri-cotti (knoop)draagdoek waar ik heel tevreden over ben! Volgens mij handiger dan de lodger en ook beter voor de baby (wat betreft houding enzo). Maar inge van hierboven is een echte expert en zal er meer zinnige dingen over kunnen zeggen, denk ik :)