woensdag 27 februari 2008

Dubbel dokterbezoek

Bij de kinderarts: onze kleine patat heeft dus stomatitis of: een virale ontsteking van het mondslijmvlies. Ze heeft twee grote aften op de binnenkant van haar wang, eentje op haar tong en eentje op haar gehemelte. En felrood ontstoken tandvlees. Als je haar mondje binnenin ziet, verschiet ik ervan dat ze niet veel meer last heeft. Ik krijg zelf bijna zeer van er gewoon naar te kijken.
Het is dus geen herpes, gelukkig. Want dat zou willen zeggen dat ze géén lichaamscontact mag hebben met haar toekomstige kleine zus of broer. Stel je voor. Voor iemand die zo zot is van kindjes en baby's zou dat nogal een onmogelijke en sadistische opdracht geweest zijn.

Het goede nieuws is dat ze er zelf niet zoveel last meer van heeft. Wat ze weigert of waar ze heel weinig van eet, zijn haar groentjes, zelfs als het gemixt is. Ook brood gaat moeilijk tenzij met choco, dan doet ze wél moeite :)
In de plaats geven we haar ofwel wat melk bij, ofwel een yoghurtje, een kaasyoghurtje met fruit, een potje fruitmix of fruitpap. Keuze genoeg!
Tussen het eten door en bij het slapen heeft ze blijkbaar geen last van haar stomatitis.
Eind goed, al goed dus.

Nora werd ook gemeten en gewogen. The results are: 79 cm en 11 kg!

Bij de gynaecoloog: een status quo. Nog steeds een centimeterke opening maar voor de rest nog noppes, niks, nada. Nog een lange baarmoederhals en geen verweking. Dedju.
Door hetgeen ik de laatste week voelde en merkte, had ik nochtans wel een vermoeden (en de hoop) dat er al wat schot in de zaak aan het komen was. Maar niet dus, smurf vindt het daarbinnen blijkbaar nog veel te leuk. Een zalig warm, knus, compact nestje dat ook als trampoline kan gebruikt worden en constant eten krijgen. Geen wonder dat hij/zij niet happig is om dat zomaar te laten schieten.
Het zal dus bijna zeker maart worden en niet meer februari. En kans is ook groot dat het niet mijn eigen gynaecologe is die mijn bevalling zal doen aangezien ze volgende week een weekje op verlof is (tenzij dat klein parasietje het zelfs volgende week nog niet ziet zitten om uit te breken). Ook al word je tijdens de arbeid en bevalling vooral geholpen en gesteund door de vroedvrouwen, ik vind het toch een leuker idee om bij mijn eigen gynaecologe te bevallen. Nuja, het zij zo.
Er is ook reeds een datum afgesproken om eventueel in te leiden.
** 11 maart **

Een heel raar idee vind ik dat. Ik hoop alleszins heel hard dat ik die datum niet haal. Ten eerste omdat ik het niet zo zie zitten om ingeleid te worden. Bij Nora verliep de arbeid al heel moeizaam en traag en dat was dan nog een spontane bevalling. Dus ik ben bang dat de arbeid bij een inleiding in mijn geval zeker slopend zal verlopen. Ten tweede wil ik niet nog 13 dagen wachten, verdorie! Dat lijkt me nog een eeuwigheid.
Smurfie mag zeker nog morgen en overmorgen binnenblijven, maar eens het zaterdag is, zal het voor mij niet snel genoeg kunnen gaan. Elke dag zal er eentje teveel zijn dan. En geduld is jammer genoeg absoluut geen sterke kant van mezelf.

Dus bereid jullie maar voor op veel gezaag en geklaag! ;)

4 opmerkingen:

maaike zei

ik herinner me zelf nog heel goed die laatste dagen / uren...
die zijn er precies altijd te veel aan :-)
dus klaag en zaag er maar op los! wij duimen in ieder geval voor een vlotte bevalling!

Anoniem zei

Heyla, amai 't zat precies niet mee hé de laatste dagen :/ maar na regen komt altijd zonneschijn en ne keer dat jullie tweede sprot er zal zijn zal alles echt wel weer op zijn plooi vallen!

Probeer toch nog wat te genieten van het "simpele" leventje met 3 voor je aan de grote drukte mag beginnen wennen.

En zit maar niet in met dat klagen en zagen, 'k vind dat dat nog énorm meevalt bij jou hoor! :)

Anoniem zei

Tja, die dingen met zekerheid voorspellen kan toch niet hé. Bij Jona ging ik op controle 1 dag voor de utigerekende datum en de gyné zei ook dat het nog een tijdje kon duren. Er was nog helemaal niks gebeurd!

Die nacht is het toch wel in gang geschoten zeker... en hij werd OP de uitgerekende dag geboren.

Dus hopelijk evenveel chance voor jullie :)en anders veel moed met het wachten :p

Anoniem zei

Ik zou dan voor 12 maart gaan, DAT zijn heel toffe mensen :c) Maar verder wens ik je geen ingeleide bevalling toe, toch niet van het kaliber dat ik heb gehad. Enneuh, bij mij was de gynae er pas helemaal op 't einde (was de verjaardag van z'n moeder aan het vieren) en daar heb ik dan maar ter plekke ambras mee gemaakt. Hihi!
Voor Nora nog veel beterschap, dat de bubbelkes rap weg mogen zijn!