vrijdag 15 februari 2008

Voldragen

Een mijlpaal: 38 weken zwanger vandaag. De baby is officieel 'af'. Hoera!

Woensdag kregen we te horen hoeveel onze smurf toen ongeveer woog, 37w 5d zwanger.
And the results are.... 3200 gram! *slik* Het kan zelfs een beetje meer (of minder) zijn, het blijven ruwe schattingen.

En daar komt nog minstens 200 gram per week bij, minstens. Dus aan 40 weken zwangerschap zitten we dan aan +/- 3700 gram. En als het een weekje later komt, zoals Nora, zitten we rond de 3900 gram.
En dat kan gerust wat meer zijn ook aangezien bij Nora het geschatte geboortegewicht ook een stuk lager zat dan het reële geboortegewicht.

De hamvraag is: haalt smurf de kaap van 4 kg of niet? Hoger of lager!? :)

Ik denk dat ik alleszins best vooral kleertjes maatje 56 voorzie, want de maatjes 50 zullen wat spannen...

Als afsluiter nog een buikfotootje, vandaag genomen: exact 38 weken zwanger.
Slechts 6 dagen na de vorige foto, maar ik zie toch wel alweer verschil (denk ik): grotere buik maar vooral 'puntiger'. Niet?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja puntiger en toch ook al wat lager, niet? Ik gok op + 4 kg, sorry é ;)

maaike zei

ik hoop in ieder geval voor jou dat het onder de 4 kg blijft...
;-)
allez laat die voldragen spruit nu maar kerngezond ter wereld komen!!!

saarrah zei

Goh, nog geen drie maandjes geleden liep ik ook zo rond.Nostalgie(zucht) maar ook opluchting want mijn gijsje was 4kg180?Als ik zo een buikfoto zie dan voel ik mij weer verderlicht ;-)
Succes en geniet nog van de laatste weekjes:-)

Anoniem zei

Ik gok op < 4 kg. En anders deze troost: ik was 56 cm, 4kg550 en ons ma heeft daar geen noemenswaardige trauma's aan over gehouden :c)
In elk geval: mocht smurf komen voor de volgende blog gepost is, VEEL SUCCES en zorg dat Jurgen ons op de hoogte komt houden he!

inge zei

Saarrah, jou buik was dan ook echt IMMENS! Deze ziet er nog tamelijk dragelijk uit...